Tips voor een opgeruimd bureau

Nieuwjaar beginnen met een opgeruimd bureau

Soms ben je het overzicht kwijt, liggen er overal papieren, pennen en potloden en wordt het tijd om eens op te ruimen. Dus hier een paar handige tips voor een opgeruimd bureau.

  • Richt een kast in met een flinke rij gekleurde ordners. Elke kleur geeft een ‘thema’ weer: ‘administratie’, ‘portfolio’, ‘klanten’, ‘studiemateriaal’, enzovoort. Aan het einde van de dag bekijk je de documenten op het bureau en bergt ze in de daarvoor bestemde map op.
  • Voor wie een papieren administratie verleden tijd is: scan alle belangrijke stukken in en berg ze op in overzichtelijke mappen op uw computer. Zorg er, net zoals je met ordners in een kast zou doen, wel voor dat je de mappen duidelijke titels meegeeft.
  • Wie dagelijks met collega’s samenwerkt, doet er goed aan de kasten, lades, mappen en andere opbergplekken van duidelijke etiketten en labels te voorzien. Zo weet iedereen precies wat waar opgeborgen en teruggevonden kan worden.
  • Misschien wel de belangrijkste tip: voorkom dat je door de papieren en kantoorbenodigdheden je werkplek niet meer ziet. Print niet alles uit, geef al je spullen een vaste plek, ruim nietmachine, perforator, lamineerapparaat en rekenmachine direct op na gebruik en breng de vuile vaat aan het einde van de dag naar de keuken.

 Zo begin je iedere ochtend lekker met een opgeruimd bureau!

 

 

 

0